مدیریت آموزش و پرورش کاشان

مدیریت آموزش و پرورش کاشان   http://www.Kashanedu.ir چاپ خبر
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱/۱۸ ساعت: ۸:۱۲ ق.ظ
  کد خبر: 581 تعداد بازدید: 202
شرکت 12 هزار دانش آموز در جشنواره جابر
سرپرست آموزش و پرورش کاشان گفت: اگر کودکان کار گروهی را در مدارس یاد بگیرند در آینده به فعالیت‌هایی که باید در محیط شغلی انجام دهند پایبندی بیشتری خواهند داشت.
مهدی حدادیان در گفت وگو با ایسنا- منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: در ساختار مدرن آموزش و پرورش، علاوه بر مفاهیم پایه، باید مسیری را به دانش آموزان نشان دهیم که بتوانند، معرفت و دانش مورد نیاز خود را جستجو کرده و به یک یادگیرنده‌ همیشگی تبدیل شوند.
وی افزود: هر دانش آموز نسبت به شناخت پدیده‌های اطراف خود کنجکاوی می‌کند. بنابراین باید این روحیه جستجوگر را به پرسشگری هدفمند هدایت کرد تا هر آنچه را که یاد می گیرد، در مسیر افزایش آگاهی خود و کاربرد دانسته هایش استفاده کند.
 
سرپرست آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه‌ در مدرسه، تقویت کارگروهی است. دانش آموزان، همکاری با دیگران را دوست دارند و در بازی‌ها و فعالیت‌های گروهی شرکت می‌کند. بنابراین به انجام وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده می‌گیرد، پایبند می‌ماند.
 
حدادیان افزود: یکی از اهداف جشنواره علمی جابر بن حیان که در دوره ابتدایی برگزار می شود، اهداف مهارتی است که بر پایه، مشاهده، طراحی، تحقیق، برقراری ارتباط، پیش‌بینی، فرضیه‌سازی، کاربرد ابزار، اندازه‌گیری، تفسیر یافته‌ها و نتیجه‌گیری شکل می گیرد.
 
وی گفت: در جشنواره امسال 250 اثر پس از داوری و سنجش شاخص‌ها به نمایشگاه شهرستان راه یافته و از این تعداد ، 14 طرح به مرحله نمایشگاه استان اصفهان معرفی می شود. در جشنواره جابر بن حیان، دانش آموزان، آثار خود را در  پنج گرایش ساخت ماکت، تهیه گزارش علمی، طراحی و ساخت، آزمایش و نمایش علمی، با موضوع های آب، محیط زیست و بخش آزاد ارائه کرده اند.
 
سرپرست آموزش و پرورش کاشان گفت: در جشنواره جابر بن حیان امسال، بیش از 12 هزار دانش آموز دوره ابتدایی شرکت کردند که نسبت به سال قبل حدود 15 درصد افزایش داشته است.